Audyt stron www ma różne oblicza

Do przygotowania gruntu pod pozycjonowanie należy wykonać audyt obejmujący między innymi identyfikację zgodności witryny z zaleceniami wyszukiwarek, wyszukiwanie ewentualnych błędów w działaniu serwisu,
studium realizacji programowej, analizę struktury serwisu, sprawdzanie zgodności z kluczowymi żądaniami.

Strona, która chce zajmować najwyższe pozycje w wyszukiwarkach, powinna być wygodna dla:
– wyszukiwarek
– wybranej grupy docelowej.

Przedstawiamy główne rodzaje audytu z opisem ich możliwości i skuteczności.

Audyt techniczny


Głównym zadaniem audytu technicznego jest sprawdzenie możliwości technicznych i programowych witryny.

Ten rodzaj analizy pomoże zidentyfikować błędy kodu, które uniemożliwiają robotom wyszukiwarek przetwarzanie informacji z witryny.

Audyt SEO w wyszukiwarkach


Gotowość zasobów internetowych do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i obecny autorytet witryny dla wyszukiwarek ujawnia audyt SEO. Pozwoli to ocenić skuteczność poprzednich prac na stronie, sporządzić plan konkretnych działań i przewidzieć ich skuteczność.

Audyt użyteczności – UX


Głównym celem audytu użyteczności jest analiza tego, co lubią i czego nie lubią osoby, które korzystają z zasobu internetowego i jak powinien wyglądać, aby wzbudzić zaufanie docelowych odbiorców. Użyteczność witryny, dostępność informacji niezbędnych i wystarczających do osiągnięcia ostatecznego celu – zamówienia produktu lub usługi – wszystko to można przeanalizować i wyeliminować subiektywne lub zmienne założenia tego, co jest nadal nie tak.

Audyt marketingowy


Konkurencyjność strony docenią specjaliści posiadający wiedzę nie tylko z zakresu IT, ale również z zakresu reklamy. Głównym trendem współczesnej branży reklamowej jest wniknięcie na rynek internetowy, co należy wziąć pod uwagę przy promocji witryny. Witryna powinna łatwo znajdować się na żądanie odbiorców zainteresowanych produktami i usługami. Dopasowanie witryny do oczekiwań potencjalnych klientów, a także konkurencyjność na rynku internetowym to obszar audytu marketingowego.

Audyt kompleksowy


Kompleksowy audyt polega na profesjonalnej analizie wszystkich elementów witryny, począwszy od szybkości ładowania stron i ich niezawodności technicznej, a skończywszy na dopasowaniu kolorystyki logo firmy do jej położenia względem koszyka zamówienia. Innymi słowy, w skutecznym biznesie nie może być nieistotnych drobiazgów.